Persbericht: Poetsland breidt fors uit in Roeselare​

Nieuwsblad 10/12/2019 Ronny Vanhooren

Poetsland, een retailconcept van de Diksmuids ondernemer Claude Vindevogel, breidt begin 2020 fors uit. Hij heeft de gebouwen van Culligan in Roeselare gekocht en werft extra personeel aan. Alles samen goed voor een investering van een miljoen euro.

Langs de gewestweg R32 in Roeselare heeft de investeringsgroep rond Claude Vindevogel het moderne gebouw van de Amerikaanse leverancier in watersystemen Culligan gekocht. Culligan verhuist naar Koolskamp.

“Dit gebouw dateert van 2003 en past perfect om Poetsland uit te breiden. De grote glazen wand aan de voorzijde van het gebouw wordt straks de shop en showroom. Onze hoofdactiviteiten zijn de verkoop van schoonmaakproducten, het verhuren en verkopen van reinigingsmachines en het herstellen van deze toestellen”, vertelt Vindevogel.

“Ondertussen is er een extra dimensie aan mijn bedrijf toegevoegd: de verkoop van elektrische straatveegmachines. Dat is de toekomst. Ik heb een raamcontract voor vier jaar met Fluvius. In Kruibeke en in Brussel rijden er al van die machines rond. Ze worden in Italië gebouwd, maar ik heb de voorbije jaren meegewerkt aan de engineering en aan het concept.

“Zo help ik mee aan het realiseren van de nieuwe ecologische doelstellingen van veel openbare besturen. Ze hebben geen diesel meer nodig en er ontstaat geen dieselrook meer in de stadscentra bij het schoonmaken van de straten en de stoepen. Zo’n poetsmachine gaat na de werkuren in het stopcontact en ’s anderdaags is ze opnieuw operationeel. Een elektrische straatveger kost al rap zo’n 150.000 euro”, legt Vindevogel uit.

In de nieuwe vestiging is er ook plaats voor kantoren, vergaderlokalen, opslagruimte, een lokaal voor technische onderdelen en een onderhoud- en herstellingsatelier. De bedrijfsleider wil er ook een opleidingscentrum uitbouwen voor de klanten die reinigingsmachines kopen.

“Nu werken er in Poetsland een technicus, twee verkopers en een administratief medewerker. In de nieuwe vestiging werven we volgend jaar al bijkomend personeel aan. We stijgen langzaam naar tien medewerkers tijdens het jaar 2020”, besluit Vindevogel.

De Diksmuidse ondernemer startte in 2014 met Poetsland in het bedrijvencentrum in Roeselare. Sinds 2017 is de firma ondergebracht in een huurpand in het Mammoet shoppingcenter van Roeselare.

Scroll naar top